Overig

Op weg naar een compleet kantoor

Wat heb je precies nodig om direct operationeel te zijn zodra je de deuren van je kersverse bedrijf – of nieuwe locatie – open gooit? Nou… alles!

En nee, dat is niet overdreven. Je mag gewoonweg nergens op bezuinigen of bepaalde aankopen uitstellen totdat je denkt dat je ze pas echt vereist zijn. Waar je onderneming op lange termijn niet zonder kan, moet je al direct in huis hebben. Schuif je belangrijke zaken op de lange baan, dan kun je jezelf net zo goed failliet gaan verklaren.

Geloof je ons niet? Zelf weten. We willen alleen maar aangeven dat zo’n lakse houding giftig is en zich naar alle lagen van je onderneming zal verspreiden. Het zal mensen aansteken of zich van je doen vervreemden omdat ze zich niet serieus genomen voelen. En dat geldt zowel voor trouwe klanten als je bloedeigen personeel!

Per bedrijf zijn de specifieke benodigdheden weer anders. Maar iedere ondernemer zal direct over de juiste technische benodigdheden willen beschikken; in deze moderne tijden kun je immers niet zonder. En om die harde werkers onder je niet tegen je te krijgen, zorg je natuurlijk voor een comfortabele kantine met een goed gevulde koelkast. Sfeer en eenheid in je interieur moeten er zijn. Verlichting, elektriciteit, beveiliging; al die kleine zaken die je eigenlijk voor lief neemt.

Wat mag er nog meer niet aan het geluk van je onderneming ontbreken?

Bureaustoelen

We hebben het hier niet alleen over de zetel van de directeur. Ook je personeel moet comfortabel kunnen zitten, anders kun je straks de ergonomische klachten niet meer bijhouden. Maak het iedereen bovendien gemakkelijk om de juiste zithouding te vinden door te kiezen voor modellen die volledig verstelbaar zijn. Hebben personeelsleden specifieke wensen op het gebied van zitcomfort, bijvoorbeeld wegens fysieke beperkingen of aandoeningen? Luister daar dan goed naar en geef ze waar ze om vragen. Ervan uitgaande dat deze verzoeken niet te buitensporig zijn, natuurlijk.

Bureaus

Zonder speciale werktafels heb je geen speciale stoelen nodig. Maar die zijn wel degelijk vereist en bureaus dus ook! Net als de stoelen dienen deze ook volledig in hoogte verstelbaar te zijn.

We hoeven je waarschijnlijk niet te vertellen wat er op dat bureau moet komen te staan, maar toch. Denk aan alles: computer, printer, monitor, toetsenbord, muis, pennenbakje, plantje, etc. Alles om degene die erachter moet zitten volledig te laten functioneren en het geheel er ook nog eens aangenaam uit te laten zien.

Opbergruimte

Wellicht hebben je werknemers genoeg aan hun bureaulade. Maar kleding dan? Ja, die kun je natuurlijk ook gewoon aan een kapstok ophangen. Maar wellicht heb je een onderneming van formaat en wil je iedereen de mogelijkheid gunnen om hun spullen op te bergen op een plek die afgesloten is voor anderen. In dat geval is een lockerkast kopen een slimme zet! En dan waarschijnlijk meerdere, aangezien niemand een voorkeursbehandeling verdient.

De rest van je inventaris kun je hopelijk zelf wel verzinnen. Longlists veranderen meestal in shortlists. Maar dat is hier alleen het geval zodra je zaken van je longlist af kunt strepen. Of je iets noteert dat onder het kopje ‘overbodige luxe’ valt, natuurlijk.

Heel veel succes met het inrichten van je nieuwe werkruimte!

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *