Ben jij helemaal gek van online marketing? Of houd je nauwkeurig de trends van online marketing in de gaten om deze toe te passen op je eigen website? Wij houden je op de hoogte van alle trends op het gebied van online marketing zodat jouw bedrijf online beter scoort! Online marketing mag je natuurlijk niet vergeten in de strategie van jouw bedrijf. Na het lezen van dit artikel ben jij weer helemaal op de hoogte van de trends op dit gebied.
Display advertising
Display marketing kun je gemakkelijk inzetten om meer naamsbekendheid voor jouw bedrijf te creëren. Dit doe je door native ads toe te voegen. Native ads zijn als het ware reclame uitingen die op de overige uitingen van de website lijken. Als jij jouw product of dienst wilt promoten op een nieuwswebsite, kun je bijvoorbeeld een advertentie maken die de huisstijl van deze nieuwswebsite overneemt. Door display advertising in te zetten maskeer je tot op bepaalde hoogte het advertentiegehalte en laat je bezoekers op een bepaalde manier denken over jouw merk.
Email marketing
Door email marketing kun je op een snelle en effectieve manier de geïnteresseerde doelgroep bereiken. De laatste trend op het gebied van email marketing is het toepassen van segmentatie. Dit kun je doen door diverse opmaken van een email te maken en bepaalde blokken maar aan één doelgroep te laten zien. Dit kun je bijvoorbeeld inzetten op basis van de leeftijd of postcode van de ontvanger, mits je natuurlijk over deze data beschikt. Ook kun je met email marketing diverse testen uitvoeren om te kijken welke mails jouw doelgroep het interessantste vinden.
Social media
Social media is al tijden aanwezig en onderdeel van de online marketing tak. Hoe zet jij social media in om jouw merk te versterken? Er zijn talloze manieren om social media in te zetten, maar wat is de beste manier voor jouw bedrijf? Op deze vraag weten maar weinig antwoord te geven. Het antwoord kan echter vrij simpel zijn: blijf bij jezelf en ontdek welke tijden het best zijn om te posten. Ben jij eigenaar van een kroeg? Dan is jouw doelgroep waarschijnlijk vaak ‘s avonds actief. Dit in tegenstelling tot mensen die net ouders zijn geworden van hun eerste kind. Pas de tijden op de doelgroep aan en krijg op deze manier meer conversie.
Online marketing bureau inzetten
Is jouw bedrijf online aan het groeien? Of staat jouw bedrijf al een tijd stil? In beide gevallen kan het erg interessant zijn om een online marketing bureau in te zetten. Dit online marketing bureau neemt de werkzaamheden over en op deze manier heb jij weer meer tijd over om andere taken binnen de onderneming op te pakken. Natuurlijk kun je er altijd voor kiezen om één of meerdere taken binnen online marketing zelf op te blijven pakken en maar enkele overige taken uit te besteden aan een bureau. Of je nu op zoek bent om de social media, zoekmachineoptimalisatie of Google Ads wilt uitbesteden: bij een online marketing bureau is dit in vrijwel alle gevallen mogelijk.